Honolulu, aneb #noplan

02. 01. 2019  |   Cestování

Po třech týdnech putování po havajských ostrovech Maui, Lanai a strávení vánočního času na překrásném, divokém a zeleném ostrově Kauai, jsme přeletěli oslavit Silvestra na Oahu, ostrov divokých pláží Lanikai a Sunsetbeach, japonského buddhistrického chrámu, velkých vln a tepu velkoměsta Honolulu.

Jsme tady už podruhé, a tak jsme se vydali pouze na čtyři dny oslavit zde nový rok 2019, jež má půvab mrakodrapů a sílu oceánu. Už jsem se chtěl obléknout, vzít si něco pěkného (i koupit) na sebe, a to ve zdejších obchodech je to nejsnadnější. Minulý rok jsme Honolulu a Oahu projeli. Prozkoumali a přesvědčili se o kráse pláží a zeleně, Yokohama bay i památníku Pearl Harboru. 12 dnů jsme cestovali a poznávali ostrov do detailů a tak letost jsme měli představu, že si koupíme katamarán na Silvestra, půjčime si na 3 dny auto a pak zase odletíme. No, ale jak bývá zvykem, plány se mění nezávisle na našich představách a chtění.

V Honolulu bylo všechno vyprodané. Davy Japonců vykoupili vše, co je zde možné nakoupit včetně katamaránů, aut, Diora, Prady, Gucciho a tak bych mohl pokračovat dále. Prostě nic nebylo. Svět se však nehroutí. Rádi se vracíme na místa, která známe právě z důvodů, že když jedeme již podruhé i vícekrát na stejné místo, nemusíme nic. A tak to vlastně zapadlo krásně i do konce roku 2018. Bylo hodně výjezdů mimo republiku, turné, práce a tak zastavit se a nechtít vlastně nic - to seslal sám Vesmír. Opět nám ukázal, jak mocný je.

Přešli jsme na ekonomický režim - těla, a nic neděláme. Ráno jóga, pak vyřídíme e-maily a pracovní záležitosti a najednou je poledne. Zamyslíme se, kam půjdeme a většinou nás nic nenapadne. Tak jdeme po ulici, přijdeme na Waikiki beach, sedneme si do davu lidí, díváme se, koupeme a zase jdeme pryč. Stavíme se na výborném japonském jídle, což je velká výhoda ostrova Oahu oproti ostatním ostrovům, a takto pokračujeme až do chvíle, než si lehneme, chytneme se za ruku a jdeme spát. Úžasný čas, kdy nic není. Kdy jen jste.

Silvestra jsme strávili v lenivém režimu. Nikam, ani z hotelu se nám nechtělo a tak jsme zavítali k místnímu bazénu, natáhli se, koupali se a spali. Začal jsem plánovat svou jógovou cestu do Indie, takže jsem si dělal představu, co a jak udělám, četl jsem si, psal jsem a pak nedělal nic. Pozoroval jsem mraky, které občas zakryly slunce, viděl palmy ohýbající se ve větru a otočil se na druhý bok. Roztomilé. Opět jsme šli na japonský ramen, udělali pár fotek u bazénu, abych mohl postovat šavásanu na instagram a čekali na oslavu nového roku 2019. A oslava …prostě paráda. Jen my dva a davy tisíců lidí.

A tak mějte krásný nový rok. Užívejte si ho v možnostech, které přicházejí, i když přicházejí tak, jak třeba neplánujete. Rozvíjejte to, co je možné rozvíjet a zvelebovat a odstraňujte to, co nemá smysl. Toho, co nemá smysl je v naší hlavě i okolo nás dost. A proto miluji ty zastavení na každé mé cestě. Vždy přinesou rozvoj a nadhled a ukáží mi, jak malinký v celku jsem. A proto nemá smysl řešit blbosti, ale rozvíjet to, co chceme, aby bylo realizováno.

VK

PS: 1.1. se nám podařilo auto sehnat. Tak jeden den …cesta po ostrově a zastavení se v buddhistickém chrámu.

PS1: Příště Kauai...trošku mi dala práci a tak v týdnu o Kauai.